Infinite Tours And Travels Others وکیل رابطه نامشروع و ادله اثبات این جرم

وکیل رابطه نامشروع و ادله اثبات این جرم

 

در این مقاله ما قصد داریم به موضوع مهمی به نام وکیل رابطه نامشروع بپردازیم و. در این خصوص اطلاعات کافی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم. مفاهیمی مثل اخلاق، عفت، شرع و … در هر جامعه با جامعه دیگر متفاوت می باشد. این تفاوت ناشی از تفاوت در فرهنگ و ارزش های هر ملت می باشد که قواعد و هنجارها را در آن جامعه شکل داده است. هرچند که فرهنگ در یک جامعه در زمان های متفاوت بر اساس نیازهای جامعه تغییر خواهد کرد و باید با توجه به زمان حاضر پاسخگوی مردم بوده باشد. روابط اشخاص و به ویژه رابطه زن و مرد نامحرم با یکدیگر یکی از پر چالش ترین موضوعاتی می باشد که همواره در جامعه ایرانی اسلامی مطرح می گردد و قانون گذار هم آن را جرم انگاری نموده است و برای آن مجازات تعیین نموده است. تعریف و شکل این روابط نیازمند تعریف آشکار قانونگذار می باشد. هرچند که در قانون ما قانونگذار به تعیین و بررسی دقیق و کامل این روابط نپرداخته است. لازم است بدانید که نامشروع در لغت به معنای غیر قانونی و بر عکس شرع می باشد. رابطه نامشروع در مقابل رابطه مشروع قرار دارد و منظور از آن رابطه میان زن و مردی می باشد که باهم ازدواج نکرده اند و در رابطه های خویش، مرزهای قانونی و شرعی را رد نموده اند. تشخیص این که به چه رابطه هایی روابط نا ممشروع گفته می شود با عرف خواهد بود.

وکیل اثبات جرم رابطه نامشروع

مسلماً این بزه با اقرار شهادت شهود و علم قاضی قابل اثبات می باشد و لیکن بعضی اوقات ادله ای مانند پرینت مکالمات، پیامک ها و نیز تصویر، فیلم و صوت روابط میان زن و مرد که علقه زوجیت میان آن ها نبوده است و حاکی از رابطه عاشقانه و یا جنسی بوده باشد، در مواردی که از طریق رسانه های جمعی مثل تلفنی، موبایل های هوشمند، کامپیوترها و شبکه های مجازی مانند، تلگرام، اینستاگرام و…. واقع می شود نیز قابل اثبات می باشد.

مجازات جرم رابطه نامشروع

قانونگذار در ماده 637 قانون مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران برای رابطه نامشروع 99 ضربه شلاق تعیین و مقرر کرده است و البته اگر یکی از طرفین رابطه، مکَره باشد تعزیر نخواهد شد (یعنی مجازات نمی شود) و فقط اکراه کننده مجازات خواهد شد. با توجه به این که ماده 637 به صورتی تنظیم شده است که بدون تماس فیزیکی میان زن و مرد، رابطه نامشروع را ثابت تشخیص خواهد داد، فلذا مرتکب این چنین جرمی به 99 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. برای فهم بیشتر درباره جرم رابطه نامشروع باید به منشاء جرم انگاری آن یعنی منابع اسلامی مراجعه کرد.

مزایای استفاده از وکیل رابطه نامشروع

اگر که چنانچه طرف ها در رابطه نامشروع متهم شناخته شدند دفاعیاتی موجه را داشته باشند و به طور نمونه مدعی باشند که فاقد عنصر معنوی و فاقد قصد انجام جرم بوده اند مسلماً شامل محکومیت نمی شوند. پس دفاع وکیل متخصص رابطه نامشروع به ایشان می تواند کمک کننده باشد که قاضی دادسرا و یا دادگاه ایشان را تبرئه نماید و یا اگر به شهود تعرفه شده و یا حتی گزارش مرجع انتظامی معترض باشند، اظهارات وکیل و دفاعیات او کارساز می باشد.

وکیل متخصص برای جرم رابطه نامشروع

برای رفع اتهام ارتکاب رابطه نامشروع، خود فرد به تنهایی قادر به انجام آن نمی باشد. برای کارساز بودن دفاعیات فرد وجود وکیل متخصص روابط نامشروع ضروری می باشد. دفاع وکیل از شخص بی گناه منجر به تبرئه راحت تر و سریع تر متهم خواهد شد. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در خصوص پرونده های روابط نامشروع پنج سال سابقه فعالیت دارد که می‌تواند در این خصوص کمک ویژه ای به شما کند.

آدرس سایت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Post